Isnin, 13 Mei 2019

IDEA DECO

Assalamualaikum  & salam  Ramadhan...

Janganlah  rasa  pelik  tetiba  dalam  blog  masakan  ada  deco  pulak ye ...Sememangnya  blog  peribadi  ni  selain  resepi2 yang  dikongsi  saya  juga  akan  kongsi  deco-deco  yang  saya  buat....untuk  simpanan  sendiri...

Mendeco  rumah  antara my  favourite  hobby  selain  memasak  & membaking.. .Satu  lagi  hobi  adalah  menanam  bunga  & menanam  sayur-sayuran... Impian  nak  jadikan  laman  rumah  taman bunga  & taman  herba....bilalah agaknya  akan  tercapai....kekangan  masa ... Huhu ...

Berbalik  kepada  mendeco ... Actually kalau  ada  idea  tapi  takde  duit  tak  jadi  juga ...ada  duit  tapi  takde idea  tak  menjadi  juga  cuma  bonusnya  kalau  banyak  duit  upah  orang  jer  mendeco  tu  tak  payah  susah  payah  nak  memikir...upah  jer  'interior designer' kan ..

Tapi  pengalaman  saya  sendiri ...mendeco  dengan  idea sendiri  memang  sangat  puas  hati ...walaupun  nak  pecah  otak  jugak nak  korek  idea  untuk  deco  satu  rumah tapi  bila  melihat  hasilnya  memang sangat-sangat  puas  hati  tak  dapat  diluah  dengan  kata-kata...


Saya  sebenarnya tak  expert dalam  bidang  mendeco  ni ...Mendeco  mengikut  kata  hati  jer ....tiada  konsep  atau  tema....yang  penting  saya  suka  yang  simple, nampak  kemas & cantik  di  mata  saya....itu  jer  konsep  deco  saya ....

Untuk  hasil  deco  rumah  pertama saya  boleh  klik SINI....Rumah  ni  dideco  pada  tahun  2009 & kebanyakan deconya masih kekal  sampai  sekarang....Agak  luas  rumah  ni... Tapi  deco  sesimple  mungkin  tak  nak  nampak  serabut...


Untuk  hasil  deco  rumah  kedua  saya boleh  klik  SINI....Rumah  ni  saya  baru  duduk  tak  sampai 3 bulan ... Saiz rumah  juga  berbeza  berbanding  rumah  pertama... Rumah  ke-2 ni  hanya  rumah  semi -D berbanding rumah  pertama  banglo setingkat....


Post  ni  hanya  sekadar  perkongsian  untuk  simpanan  peribadi  & rujukan untuk  sesiapa  yang  suka  mendeco... Kalau  tak  suka  jangan  kutuk  atau  kecam  yer ...kalau  suka  boleh  ikut  & jadikan  sebagai  panduan...
Sharing  is  caring.. .

Tiada ulasan: